Ondernemerschap

Introductie

Ik had deze skill gekozen omdat ik graag een succesvol eigen bedrijf wil hebben. Echter had ik mij de lessen anders ingebeeld. Ik dacht oorspronkelijk dat we theorie zouden ontvangen over ondernemerschap. Echter was het heel praktisch ingericht. Iets wat absoluut geen probleem is alleen ik schrok wel in het begin. Dat kwam nadat er de vraag kwam wie al bezig was met ondernemen. Ik begon te vertellen dat ik oorspronkelijk in 2019 begonnen was met een e-commerce bedrijf en dat ik er al een tijdje mee gestopt was. Ik had mijn bedrijf nooit opgezegd bij de KVK omdat ik niet wou stoppen met ondernemen, ik moest alleen nog vinden waar ik een passie voor had. Die passie is online marketing geworden. Ik vertelde dat ik van plan ben om mijn bedrijf helemaal om te bouwen naar een online marketing agency. Toen ik dat verteld had kwam de docent er al snel mee van waarom begin je niet nu. Ik had daar geen antwoord op. Dus werd ik gemotiveerd om nu tijdens deze skill een start te maken. Als eerste werd ik overweldigd met angst omdat ik het heel eng vond om nu opnieuw te beginnen. Ik had de druk zo hoog voor mij opgelegd dat op het moment dat de kans voor mijn voeten lag, ik niet durfde te grijpen. Gelukkig was de docent er die me over de grens heen hielp en me hielp ondanks de angst door te gaan. Zo begon heel mijn avontuur met Solid-Way.

Solid-Way

De eerste stap was merk ontwikkeling. Ik wist dat ik een online marketing agency wilde opbouwen in de tak sociale media. In eerste instantie wilde ik het bedrijf NMJongerius noemen. Ik had ook al een logo ontworpen en een banner. Ik kwam er alleen later achter toen ik met mijn ouders sprak dat dit niet de juiste naam was voor mijn bedrijf, dus ging ik weer beginnen bij voor af aan. Uiteindelijk kwam ik uit bij de naam Solid-Way. Dat staat voor solide weg. Ik ben iemand die houd van zekerheid. Niet op het gebied van geen risico’s nemen maar juist duidend op een sterke fundering. Ieder risico dat ik neem of wat ik ook doe wil ik opbouwen vanuit een sterke fundering, een sterke rots. Ik ben iemand die alles in het leven solide wil maken, dus ook met Solid-Way. Daarmee zijn de pilaren van Solid-Way ook; transparantie, betrouwbaarheid en kwaliteit. Ik geloof dat met deze pijlers de sterkste samenwerkingen en resultaten gerealiseerd kunnen worden. 

Toen kwam het volgende deel aan bod. Voor wie ga ik deze dienst uitvoeren en wat is de dienst specifiek. De dienst die Solid-Way gaat uitvoeren is sociale media campagnes via Facebook en Instagram. Dat gaat Solid-Way doen voor jonge/ kleine & middelgrote bedrijven in de regio Brainport Eindhoven. Deze doelgroep is bewust specifiek gemaakt op gebied van regio. Dat is omdat ik zelf in Eindhoven woont en dat maakt het voor mij als startup erg belangrijk om eerst lokaal op te bouwen. Ik bewust nog geen markt gekozen om op de differentiëren. Dat komt omdat ik nog niet weet welke markt mij het meeste trekt. Op dit moment houd ik het erg breed en wil ik verschillende markten gaan uitproberen.

In de slider hiernaast zie je de eindpresentatie die ik gemaakt heb voor de oplevering. Daar staan in steekwoorden eigenlijk alles verwoord wat ik van plan ben voor Solid-Way. De rest staat allemaal in grote details uitgelegd in het document Uitwerkingen opdrachten. Daar zal je ook de posts vinden die je in de slider kunt zien met een uitgebreide analyse. Ook heb ik de website in dat document vernoemd. Aangezien de website nog niet af was tijdens de oplevering heb ik die niet verder uitgebreid verwerkt in deze skill, echter kan de website er wel bij betrokken worden omdat de website erg belangrijk voor Solid-Way is.

Toekomstplan

Dit onderdeel was nog niet gemaakt tijdens de oplevering maar tijdens het maken van deze pagina achtte ik dit van zeer belang om te delen. De plannen voor Solid-Way. Nu in een tijd van corona is het lastig klanten vinden, al helemaal zonder fatsoenlijke ervaring. Ik heb mijn stage uitgekozen speciaal in het veld online marketing zodat ik kan ontwikkelen in dit gebied. Ook ga ik wanneer mijn stage voorbij is, of wellicht er nog tijdens als ik daar tijd voor heb gratis online marketing klusjes doen voor lokale ondernemers uit mijn netwerk. Ik ken meerdere ondernemers die nog niet heel veel doen aan marketing maar het wel prettig zouden vinden om daar hulp in te krijgen. Ik wil dat gratis doen. Om twee redenen, ik krijg ervaring en ik help de ondernemers die het al moeilijk hebben, om zo wellicht een steentje bij te kunnen dragen. Wanneer ik meerdere ondernemers gratis geholpen heb zal ik beginnen met geld vragen voor de dienst. Ik ga ervanuit dat ik van juni 2021 tot juni 2022 mijn diensten gratis aanbied. Daarna zal ik ervaring genoeg hebben om geld te gaan vragen voor mijn diensten en ook klanten binnen te krijgen die bereid zijn geld te betalen. Dit is in ieder geval het plan voor 2021 en 2022. uiteindelijk wil ik wel eind 2022 minimaal twee betalende klanten hebben. Daarmee kan ik dit in eerste instantie tijdens mijn studie als bijbaan doen en zodra ik klaar ben met studeren, kan ik gaan opschalen.