Welkom op de pagina van coaching. In het menu genaamd onderdelen zijn alle producten overzichtelijk terug te vinden.
Ik heb het afgelopen jaar veel geleerd van coaching. Zo heb ik efficiënter leren omgaan met solliciteren, heb ik meer zelfkennis gekregen en daarmee een hoop inzichten in mijn sterke en zwakke kanten. Ook heb ik opnieuw mijn doelen kunnen evalueren en bijstellen waardoor ik de focus op mijn dromen niet verloor. Ook heb ik veel geleerd van mijn coach en ben ik haar dankbaar voor de energie die ze in mij gestoken heeft. Ze is ook iemand die mij altijd scherp hielt, ook wanneer de momenten kwamen dat alles minder liep en ik langzaam mijn motivatie begon te verliezen.
Voor branding & communication moesten we een opdracht doen voor Swinkels Family Brewers. Voor hun merk 8.6 moesten we een campagne bedenken waar we hun nieuwe flesjes goed op de markt konden zetten.
Ik vond dit persoonlijk het leukste project dat ik heb gedaan dit semester. We mochten helemaal in het merk kijken van 8.6 en ik heb daarnaast ontiegelijk veel geleerd. Uiteindelijk kwamen we op een mooi idee waar we gebruik maakte van een influencer Nicky Holskens. Ik vond het aller leukste om bezig te zijn met de visuele onderdelen maar ik vond het organiseren van de campagne ook erg leuk. Al helemaal toen we een promotiefilmpje gingen maken waar we ook een prijs mee hadden gewonnen.
Aangezien ik in de online marketing aan het werk wil en ik zowel branding als communicatie leuk vind acht ik de kans erg groot dat ik voor deze stroming ga kiezen om in af te studeren.
Voor Sales & Accountmanagement moesten we een sales simulatie spelen. Ik vond het managen van de koffie zaak erg leuk en strategische risico’s nemen vond ik het coolste wat er was. Ook was ik er erg goed in. Ik heb zowel bij de individuele simulatie eerste plek gewonnen als met mijn projectgroep, alleen lag dat natuurlijk niet alleen aan mij. Als groep werkten we heel erg efficiënt.
Wat ik echter helemaal niks vond was de koude acquisitie. Ik vond het zo verschrikkelijk om te doen dat ik eigenlijk het ook zoveel mogelijk uit probeerde te stellen. Natuurlijk kan dat niet in een groep dus deed ik het wel maar het ging niet van harte.
Die koude sales en het feit dat je als sales man eigenlijk non stop aan de telefoon zit trekt me niks aan. Daar ben ik dan ook op afgehaakt bij deze richting.
Bij Digital & Data moesten we de betrouwbaarheid en representativiteit van de onderzoekspanel van Markteffect onderzoeken. Dat ging niet zonder schokken en stoten. We hadden er als groep best wel moeite mee. Gelukkig hadden we wel een aantal mensen die goed in excel, net als ik. Alleen kost het mij zo ontiegelijk veel energie om te doen dat ik eigenlijk al heel snel helemaal uitgeput was. Ik krijg namelijk van data analyseren alles behalve energie.
Ik herinnerde mij ook meteen weer waarom ik met de ICT opleiding gestopt was. Dit alles was voor mij al voldoende reden om een streep door deze richting te zetten.
We zijn voor Design & Leisure bezig geweest met een pop-up event voor de stadsboerderij Brandevoort. Ik vond het echt een heel cool project. Echter vond ik het veel te veel voor in drie weken tijd met alle andere deadlines die er nog bij kwamen. Dat haalde bij mij heel veel plezier weg uit het project. Ook mede dat ik zo moe raakte van de non stop druk die er op me stond. Ik heb in de weken van Design & Leisure eigenlijk nauwelijks tot geen rust gehad.
Vooral door die moeheid werd het project interessant en was ik ook heel erg blij wanneer het klaar was. Ik vond de begeleiding ook erg matig voor wat er in zo een korte tijd moest gebeuren. Heel de groep inclusief ik zelf had geen flouw idee waar we mee bezig waren. We deden maar iets, in de hoop dat het goed was.
Verder spreekt mij deze richting wel heel erg aan. Alleen gaat mijn voorkeur toch meer naar branding dan eventmanagement. Ook voor mijn visie die ik heb voor de toekomst lijkt mij deze optie net iets te veel niche. Daarom zal ik waarschijnlijk niet voor deze richting kiezen.